12-letnica zabodla sošolca, to je razlog
12-letnica je na šolskem igrišču zabodla sošolca, nato stekla stran.
V Italiji znova poročajo o ekstremnem nasilnem dejanju, tokrat ga je izvedla 12-letna deklica iz Rima. Imela je srečo, saj je bil sošolec po poročanju italijanskih medijev le lažje ranjen.
Najstnica je za napad uporabila kuhinjski nož, ki ji ga je uspelo pretihotapiti v šolo. Na dvorišču je nato zabodla sošolca in mu poškodovala roko. Po napadu je stekla stran.
Takoj obžalovala dejanje
Najstnici je bilo takoj žal, saj je objokana poklicala karabinjerje, ki so jo kasneje našli, kako sedi na pločniku blizu šole.
Za hud napad je bil kriv navaden šolski spor, ki je v najstnici vzbudil res močna čustva. Po dekličinem mnenju naj bi sošolec “izdal skrivnost” in učiteljici povedal, da je prepisovala pri testu. Preiskovalci kljub izjavam dekleta preverjajo, ali so morda v ozadju dejanja še drugi motivi.
Najboljša je preventiva
V tujini in Sloveniji se vse pogosteje govori o medvrstniškem nasilju, ki v redkih primerih eskalira tudi v tako ekstremne primere.
Na slovenskem Ministrstvu za vzgojo in izobraževanje so denimo v sodelovanju s Pedagoškim inštitutom maja izdali letak z naslovom Varovalni dejavniki za preprečevanje medvrstniškega nasilja.
Vsebina letaka izhaja iz ugotovitev raziskovalne naloge z naslovom LDN Bullying (Varovalni dejavniki medvrstniškega nasilja: Slovenija v kontekstu izbranih evropskih držav), ki jo je s sodelavci na Pedagoškem inštitutu v letu 2023 izvedel mag. Igor Peras. V okviru te naloge so raziskovalci iz pregleda literature in s pomočjo sekundarne analize podatkov več mednarodnih raziskav (PISA, TIMSS, PIRLS, ICCS) izluščili varovalne dejavnike za preprečevanje medvrstniškega nasilja ter oblikovali priporočila, ki so pomembna za šole in zaposlene na šolah.
Kot poudarjajo, je medvrstniško nasilje ena vse bolj aktualnih tem v sodobni družbi. V okviru mednarodnih raziskav, v katere je vključena Slovenija, poleg podatkov o učnih dosežkih učenk in učencev pogosto pridobivamo tudi informacije o drugih dejavnikih, ki so z dosežki na različne načine povezani. Med njimi so tudi podatki o družinskih ozadjih, odnosih doma in v šolah, oddelčni in šolski klimi, počutju dijakov, pojavnosti in oblikah medvrstniškega nasilja. Tudi zato je sodelovanje slovenskih šol v različnih mednarodnih raziskavah izjemnega pomena. Letak je dostopen TUKAJ.
Preventivno delovanje je dokazano edini učinkovit pristop k preprečevanju nasilja.
Osredotoča se predvsem na krepitev odnosne kompetence in čustveno socialne pismenosti. Pomembna je sistematična vzgoja za nenasilje ter dosledno odzivanje na nasilno vedenje. Na zmanjšanje nezaželenih oblik vedenja vpliva ustrezno vodenje razreda in dobra poučevalna praksa.
Za učinkovito delovanje je potreben celovit, vsešolski pristop, ki z odgovornostjo poveže vse, ki šolsko skupnost oblikujejo. Šola kot celota pripravi strategijo za vzpostavitev varnega in spodbudnega učnega okolja, ki je nadgradnja vzgojnih načrtov.
Pristope in orodja za zagotavljanje varnega in spodbudnega učnega okolja so na Zavodu RS za šolstvo razvijali prek razvojne naloge. Gradiva so objavljena v zavihku Varno in spodbudno učno okolje.
Preberite še članek: Starši, kaj storiti ob nasilju v šoli.