Šolar

Kaj lahko nosečnice in otroci jedo in čemu se morajo izogibati

|
Avtor: Mama.Over.Net

V novih smernicah za prehrano nosečnic so ribe razdeljene v tri kategorije. Nosečnicam in majhnim otrokom se namreč priporoča izogibanje ribam z visoko vsebnostjo živega srebra. 

Onesnaženost z živim srebrom je nekatere vrste rib spremenila v potencialno nevarna živila, ki lahko negativno vplivajo na otrokov živčni sistem in so zato odsvetovana med nosečnostjo in dojenjem. Živo srebro je težka kovina, ki je naravno prisotna v okolju. Glavna vira sta kurjenje fosilnih goriv (zlasti premoga) in odlaganje pepela v komunalne vode. Živo srebro se pojavlja v več oblikah, najnevarnejši pa je metil živo srebro. V morjih, jezerih in rekah se živo srebro spremeni v metil živo srebro, ki pogosto končna v ribah, predvsem v velikih plenilcih. Ribe in ribji izdelki so glavni, če ne tudi edini vir metil živega srebra v človeškem telesu. 

Ameriška agencija za hrano in zdravila (FDA) in Agencija za varstvo okolja sta leta 2024 izdali skupno opozorilo za nosečnice, doječe matere, ženske, ki poskušajo zanositi, in otroke. V opozorilu je bilo navedeno, da se morajo te rizične skupine izogibati ribam in morskim sadežem, ki vsebujejo visok koncentracije živega srebra. Pri tem so mislili predvsem na veliko ribe z dolgo življenjsko dobo kot so morski pes, mečarica, skuša in tuna.

Letos je FDA objavil težko pričakovane smernice za varno uživanje rib med nosečnostjo. Že več kot deset let namreč velja opozorilo, naj se nosečnice in majhni otroci izogibajo ribam z visoko vsebnostjo živega srebra. Pri tem je FDA podala tudi nove smernice glede uživanja rib. 

Razdelitev rib v tri kategorije

Nove ameriške smernice glede prehrano delijo ribe v tri kategorije: najboljša izbira, dobra izbira in vrste, ki se jim moramo med nosečnostjo izogibati. Na seznamu rib, ki se jim moramo izogibati, je sedem ribjih vrst: kraljeva skuša, ribe iz družine Istiophoridae (marlin), atlantska zrcalna riba, morski pes, mečarica, tuna in ribe iz družine Malacanthidae. 

Ribe na seznamu najboljše izbire je priporočljivo vključiti v dva do tri obroke na teden. Te ribe so sardele, inčuni, polenovka, oslič, losos, postrv, škampi kot tudi neke vrste tune. Ribe, ki so na seznamu dobre izbire, je priporočljivo uživati enkrat tedensko.

Imena za punčke
Imena za fantke

Povezani članki

--

Zadnji dodani članki