Aktualno

Pozor, ta dva otroška varnostna sedeža sta nevarna!

Objavljeno: 2. oktobra, 2025 Avtor: B. P.
test otroškega varnostnega sedeža
Ob takšnem poteku dogodkov obstaja resno tveganje, da otrok trči v avtomobilski sedež pred njim in se ob tem huje poškoduje. Foto: AMZS

AMZS opozarja, da dva otroška varnostna sedeža nista prestala preskusnega trka AMZS testa otroških sedežev, zato odsvetujejo njun nakup.

Med preskušanjem otroških varnostnih sedežev za AMZS test, ki bo objavljen konec meseca oktobra, so med preskusnima trkoma sedežev chipolino olympus i-size in reecle 360 ugotovili resne varnostne pomanjkljivosti. Pomanjkljivosti so tako velike, da odsvetujejo nakup teh sedežev.

Oba sedeža sta bila naprodaj predvsem v spletnih trgovinah. Olympusov sedež je bil na voljo v eni od slovenskih spletnih trgovin, Reeclov pa v tujih spletnih trgovinah, ki pa omogočajo dostavo v Slovenijo. Sedeža sta iz skupine, ki pokriva celotno otroško obdobje. Primerni so za velikosti od 40 cm pa vse do 150 cm.

Chipolino olympus i-size

Sedež chipolino olympus i-size se lahko uporablja v treh različnih načinih uporabe – za otroke telesne višine od 40 do 87 cm, od od 40 do 87 cm in od 100 cm do 150 cm. Med čelnim preskusnim trkom z 11 kg težko preskusno lutko (Q1 ½), ki je bila pripeta v sedež, obrnjen v nasprotni smeri vožnje, se je školjka sedeža, ki je na osnovo pritrjena s štirimi vijaki, odtrgala od osnove in skupaj s preskusno lutko poletela naprej po avtomobilski kabini,” so rezultat testa predstavili pri AMZS. “Ob takšnem poteku dogodkov obstaja resno tveganje, da otrok trči v avtomobilski sedež pred njim in se ob tem huje poškoduje.

Preskusni trk sedeža so opravili v vseh treh različnih načinih uporabe. “Pri trčenjih, kjer je bil sedež obrnjen v smeri vožnje, je konstrukcija sedeža zdržala obremenitve,” so pojasnili.

Izdelovalec sedeža je sporočil, da je sedež že razpordan in v različici, ki je bila preskušana, ni več na voljo v prodajo. “Ker pa so pri številnih trgovcih morda še na voljo preostale zaloge tega sedeža, svetujemo previdnost pri nakupu,” pravijo pri AMZS.

Reecle 360

Sedež reecle 360 raste z otrokom in pokriva celotno obdobje – od rojstva do konca obvezne uporabe otroškega sedeža (od 40 cm do 150 cm telesne višine).

Pri čelnem preskusnem trku s 15-klogramsko preskusno lutko (Q3), ki je bila pripeta v sedež, obrnjen v nasprotni smeri vožnje, se je vrtljiva plošča sedežne osnove ločila od spodnje konstrukcije; zgornji del sedeža je sicer ostal pritrjen na osnovo z zgornjo povezavo (top tether), a je preskusna lutka skupaj s sedežem poletela po kabini avtomobila,” kako se je končalo preskušanje, opišejo v AMZS. “Ob takšnem poteku dogodkov obstaja resno tveganje, da otrok trči v vrata avtomobila ali sedež pred njim in se ob tem huje poškoduje.

Podobno kot pri zgoraj omenjenem sedežu so tudi preskusni trk sedeža reecle 360 opravili v vseh treh različnih načinih uporabe. Enako kot pri sedežu olympus i-size je pri trčenjih, kjer je bil sedež obrnjen v smeri vožnje, konstrukcija sedeža zdržala obremenitve.

AMZS je izdelovalca sedežev Reecle obvestil o rezultatih testa, a doslej od izdelovalca niso prejeli odgovora na njihove ugotovitve.

Kaj so čelni preskusni trki?

Čelni preskusni trki, opravljeni v okviru testa otroških sedežev, glede na resnost nesreče temeljijo na preskusnem trku avtomobilov organizacije Euro NCAP (čelni trk z zamikom pri hitrosti 64 km/h). Sedeži so na takšnem testu izpostavljeni bistveno večjim silam kot pri zakonsko predpisanih homologacijskih preskusih za otroške sedeže v skladu z uredbo ZN št. 129,” odgovarjajo pri AMZS.

Forum

Naši strokovnjaki odgovarjajo na vaša vprašanja

Poleg svetovanja na forumih, na portalu Mama.Over.Net nudimo tudi video posvet s strokovnjaki – ePosvet.

Registracija

Povezani članki

Zadnji dodani članki

Mama.Over.Net