PROMO

Kako otroci vidijo prijaznost in toplino doma?

Objavljeno: 14. novembra, 2025 Vsebino omogoča Žito
Foto: Profimedia

Toplina ni nekaj, kar lahko kupiš. Lahko pa jo ustvariš, vidiš in začutiš. Včasih v risbi izpod otroških rok, v besedah, zapisanih z nerodnimi črkami ali celo v verzih o hrani, ki te nasmejijo že navsezgodaj zjutraj. V teh drobnih umetninah se skriva nekaj, kar odrasli pogosto spregledamo …

Ko otrok razmišlja o domu, se redko spomni na pohištvo ali barvo sten. Namesto tega si zapomni občutke. Najsi bo to smeh ob mizi, toplino rok, ki ga objamejo ali prijazen pogled, ko se mu kaj ponesreči. V teh drobnih trenutkih se skriva bistvo doma. Gre za občutek, da si sprejet takšen, kot si, in da je tam nekdo, ki te razume tudi brez besed.

To, kako slovenski otroci vidijo prijaznost, hvaležnost in spoštovanje, je uspelo prikazati letošnji kampanji Ko deliš kruh, deliš prijaznost – za boljši dan otrok, ki se je odvila v sodelovanju Žita in Zveze prijateljev mladine Slovenije (ZPMS).

V Tednu otroka®, ki je letos potekal od 6. do 10. oktobra pod geslom »Prijaznost ti bo krila dala – vedno reci prosim in hvala«, sta Žito in Zveza prijateljev mladine Slovenije (ZPMS) izvedla ozaveščevalno kampanjo o enakih možnostih za otroke. V okviru kampanje je potekal ustvarjalni natečaj »Kruh z … ali pri … se že zjutraj smeji«, v katerem je sodelovalo več kot 33.000 otrok iz 387 osnovnih šol, 231 vrtcev in 31 šol s prilagojenim programom. Kako so se odrezali in kateri so osvojili srca žirije, razkrivamo v nadaljevanju.

Ta otroška ustvarjalnost vam bo pogrela srce

Ko odrasli govorimo o vrednotah, jih pogosto poskušamo razložiti z besedami, medtem ko jih otroci začutijo skozi barve, like in celo verze. Njihove risbe in pesmice so se skozi ustvarjalen natečaj »Kruh z … ali pri … se že zjutraj smeji,« pokazale kot iskren odsev topline, ki jo doživljajo doma. Vsaka risba in vsaka pesem sta pripovedovali svojo zgodbo, eno sporočilo pa se je ponavljajo znova in znova. Katero, poiščite v zmagovalnih izdelkih.

Zmagovalno pesem so napisali učenci iz Podružnične šole Bukovje OŠ Antona Globočnika v Postojni. Nadeli so ji naslov ‘Kruh, ti nisi od muh,’ o njem pa so zapisali takole:

O kruh, ti nisi od muh!

Tako si hrustljav in mehak kot puh.

Če si tako mehak,

nam povej zakaj si tako suh?

Tako prijazno dišiš,

ko te mama speče

v pečici in s pladnja izgineš v meglici.

Kruh, upamo, da imaš dober sluh!

Radi te imamo stari in mladi,

pozimi, poleti, jeseni in spomladi.

Med številnimi izdelki je izstopala tudi risbica iz Osnovne šole Šentjanž pri Dravogradu. S svojo preprostostjo in prisrčno izbiro barv je osvojila srce žirije. Nagrado za izvirnost pa si je zaslužila Zdravljica o kruhu iz OŠ Dr. Vita Kraigherja.

Žito
Foto: Žito

Zmagovalni razredi so se udeležili izleta v Žitovo pekarno v Mariboru, kjer so spoznali pot od zrna do kruha, se preizkusili v peki žemljic in izvedeli več o zgodovini kruha. V sklopu obiska je potekala tudi posebna delavnica peke kruha, ki jo je vodil zmagovalec Masterchefa Luka Pangos.

NASVET MASTERCHEFA ZA PRIPRAVO KRUHA: Luka Pangos je na delavnici peke kruha podal nekaj super nasvetov za pripravo: “Pri gnetenju si roke raje kot z moko zmočimo z vodo. Testo se ne bo lepilo na roke, obenem pa bo ostalo mehko.”

Žito
Foto: Žito

Kruh kot simbol povezanosti

Slovenski otroci so v oktobru v svojih mojstrovinah prikazali kruh kot nekaj, kar povezuje ljudi. Za njih je to simbol doma, družine in hvaležnosti. Njihovo sporočilo je jasno. Kruh ni zgolj hrana, ampak simbol skupnosti, povezanosti in prijaznosti. Z njim začnemo in končamo naš vsakdan, ob njem pa se pogosto delijo tudi iskreni nasmehi in lepe besede.

Z letošnjo kampanjo Žito nadaljuje svoje družbeno odgovorno poslanstvo. Tudi tokrat opozarja na pomen kruha kot osnovne dobrine in hkrati spodbuja vrednote, kot so spoštovanje, toplina in dobrota. Kruh je vendarle tudi simbol, ki nas združuje. Z njim se učimo deliti, se zahvaljevati in nenazadnje tudi, kako biti pozorni drug na drugega. 

Na tej točki pozivamo tudi vas, dragi bralci. Ko naslednjič razrežete kruh, se spomnite, da v njem nista le moka in voda, ampak tudi sporočilo, ki ga otroci pogosto znajo izraziti boljše, kot mi. Zapomnite si, da se prijaznost začne doma, od koder se širi naprej, z vsakim kosom, ki ga delimo.

Žito
Foto: Žito

Dobrodelna kampanja tudi v novembru

V novembru bo Žito izvedlo še eno dobrodelno kampanjo, v kateri bo del izkupička od prodaje kruhov Jelen, Hribovc in Ajdov z orehi namenjen ZPMS za njihove programe, ki otrokom in mladostnikom omogočajo enake možnosti za rast, učenje in igro.

Zmagovalna risbica bo krasila tiskane materiale kampanje, medtem ko bo zmagovalna pesmica vkomponirana v radijski oglas, ki bo spremljal kampanjo.

Foto: Profimedia

Forum

Naši strokovnjaki odgovarjajo na vaša vprašanja

Poleg svetovanja na forumih, na portalu Mama.Over.Net nudimo tudi video posvet s strokovnjaki – ePosvet.

Registracija

Povezani članki

Zadnji dodani članki

Mama.Over.Net