Starši

Štirje nasveti, kako si popraviti razpoloženje

|
Avtor: Mama.Over.Net
razpoloženje zaskrbljene mame
Če se ne počutite dobro, poskusite spremeniti rutino. Foto: Profimedia

Če se ne počutite najbolje v tem obdobju, si lahko pomagate premostiti ta čas na štiri načine, ki jih psihoterapevti še posebej priporočajo.

Če odmislimo božič in božično okrasje, je zima lahko zelo turobno, hladno, sivo, mračno obdobje. Tistim, ki zime ne marajo, se lahko to obdobje pošteno vleče. Večina nas hrepeni po daljših dnevih in različnih možnosti preživljanja časa na prostem v bolj prijaznih razmerah. Še posebej družine z otroci, saj lahko bivanje med štirimi stenami zelo hitro postane (pre)naporno.

Če vaše razpoloženje ni najboljše, si lahko pomagate premostiti ta čas na štiri načine, ki jih psihoterapevti še posebej priporočajo.

Spremenite svojo rutino in jo prilagodite letnemu času

Rutina je – še posebej v družinskem okolje – zelo pomembna. A ohranjati enako rutino celo leto, ni vzdržno. Zimsko rutino prilagodite času.

Razmislite, ali lahko ohranite isti urnik spanja zase in za otroke. Ali lahko nadaljujete z enostavnimi rituali, ki so vam polepšali poletje (npr. pisanje dnevnika, meditacija, gledanje serij, itd.)? Če imate možnost nadaljevati s socialnimi dejavnostmi in vas ne skrbijo virusi in podobno, to storite! Obisk knjižnice je vedno dobra ideja! Lahko se prijavite na delavnice ali kaj podobnega zase in za otroke? Si lahko vzamete čas samo zase in greste na kavo ali pijačo s prijateljicami? Ponovno povezovanje s seboj med temi temnimi meseci vam lahko pomaga napolniti baterije. Zato si vzemite 30 minut časa samo zase.

Prilagodite svoja pričakovanja

Prilagodite svoja pričakovanja. To, kar lahko ‘naredite’ in ‘dosežete’ poleti, ni enako kot pozimi. To je dejstvo. Zato zmanjšajte pričakovanja do sebe, ko se pripravljate na prihajajoče mesece. Nato načrtujte, kaj bi se lahko razlikovalo.

Načrtujte svojo rutino, načrtujte stvari, ki se jih lahko veselite. Zapomnite si, da ste pomembni tudi vi – ne samo otroci. Če se samo odzivamo na dogajanje okoli nas, se lahko počutimo, kot da nimamo nadzora. Ko načrtujemo ali razmišljamo o prihajajočih spremembah, se počutimo, kot da bolj obvladujemo dogajanje okrog nas.

Živite v skladu z letnimi časi

Različni letni časi prinašajo različne možnosti. Jesen in zima sta čas, ko se obrnemo vase, razmislimo o sebi, uživamo v udobju in toplini. To je čas, ko lahko poskusite nove recepte, družinske jedi in se lotite kakšnega novega hobija. Poskrbite, da bo vaš dom udobno zavetje. Vključite tudi svoje otroke in jih povabite, da vam pomagajo pripraviti nekaj novega.

Potrudite se iti ven iz hiše

Čeprav morda igra na prostem v hladnejših dneh niso enako prijetne ali izvedljive, je pomembno, da greste ven. Gibanje na svežem zraku – četudi le za kratek čas – lahko pozitivno vpliva na vaše duševno zdravje. Tudi v hladnejših dneh lahko uživate v nekaterih dejavnostih na prostem. Mogoče se peš sprehodite na obisk k sorodnikom ali pa na sprehod po mestu. Morda lahko raziščete kakšno sprehajalno pot, ki je doslej še niste, ali pa poskusite najti nove možnosti za razgibavanje.

Ni enega univerzalnega načina za premagovanje zimske žalosti, vendar so ti nasveti dober začetek za izboljšanje razpoloženja. Zmorete!

Imena za punčke
Imena za fantke

Povezani članki

Starši

Znaki, da ti manjka spanja

Telo ti pošilja opozorilne znake, da ti manjka spanja, ti pa jih ne smeš spregledati.

Zadnji dodani članki