Učne veščine, ki jih otroci morajo poznati
Otrokom predstavite naslednje veščine, ki jim bodo pomagale v novem šolskem letu.
Novo šolsko leto se nezadržno bliža. Na šolo se lahko pripravimo ne samo tako, da kupimo vse potrebščine, ampak tudi tako, da se opremimo z veščinami, ki pridejo prav pri učenju.
Otrokom lahko pomagate tako, da jim predstavite pet načinov, ki jim lahko pridejo prav pri utrjevanju šolske snovi. Način, kako jim boste to predstavili, prilagodite otroku. Mogoče je kateri od njih tak, da že vnaprej deluje kot način, ki bi vašemu otroku ustrezal. Določite neko obdobje, znotraj katerega bo otrok načine preizkušal, da boste lahko videli, kaj mu najbolj ustreza.
Otrok-učitelj
Eden od načinov, kako si lahko otrok bolje zapomni snov, je, da doma snov predstavi “kot učitelj”. Snov naj razloži nekomu drugemu, kot da bi jo sam poučeval. Če ima doma piši-briši tablo, naj jo pri tem uporabi. V nasprotnem primeru lahko uporabi druge pripomočke, ki mu bodo pomagali.
Raziskava kalifornijske univerze je pokazal, da se mora učenec, ko nekaj razlaga drugim, poglobiti v znanje, ne le v pomnjenje dejstev. Nove informacije mora povezati s stvarmi, ki jih že pozna.
Glasno ponavljanje
Otrok naj na glas prebere svoje zapiske, snov ali formule, ki so jih jemali v šoli. Pri tem se lahko tudi posname in se nato med poslušanjem preizkusi.
Raziskava, ki so jo opravili na univerzi Waterloo je pokazal, da glasno govorjenje pripomore k boljšemu pomnjenju stvari iz dveh razlogov. Prvič, premikanje ust pri govorjenju (motorično dejanje) okrepi spomin na besede. In drugič, če slišite, da informacije izgovarjate sami (samoreferenčni slušni vnos), so bolj poudarjene kot pri tihem branju.
Kartice
Določeno snov si je preprosto treba zapomniti.Takšno snov si lahko otrok zapiše na kartice in si skuša snov zapomniti z njihovo pomočjo.
Raziskave, ki so jih opravili na univerzi v Michiganu, so pokazale, da z uporabo kartic otroci lažje razumejo in uporabijo to znanje. Ena od prednosti kartic je, da so otipljive. Otroci se jih dotikajo, jih premikajo, kar vse pomaga pri ohranjanju informacij. Otrok jih lahko uporablja tako, da kartice razporeja na kupček pravilno in kupček poskusi še enkrat. Na ta način bo imel nadzor nad tem, kaj mora še usvojiti in kaj je že usvojil.
Ujemanje
Ta način je podoben karticam, saj gre za utrjevanje znanja tako, da si učenci informacije zapišejo. Na eno kartico otroci napišejo pojem, na drugo njegovo definicijo. Kartice obrnejo navzdol in jih premešajo, nato pa poskušajo najti kartici z definicijo in pojmom, ki sodita skupaj.
Povzetki
Pisanje povzetkov je ključnega pomena za učenje. Po opravljeni nalogi naj otrok napiše povzetek snovi, ki so jo obravnavali pri posameznem predmetu. Povzetke lahko piše v zvezek, na liste ali kakšen drug njemu ljub način. Povzetki naj bodo kratki stavki, lahko tudi samo ključne besede.
Pomembno je, da povzetke napiše lastnoročno. Raziskovalka Audrey van der Meer poudarja pomen pisanja z roko. “Vzorci možganskih povezav so veliko bolj zapleteni kot pri pisanju na tipkovnici“, zaradi česar je lastnoročno pisanje še posebej koristno pri učenju informacij.