“Ignoriram otroke, ko prosijo za pomoč in uživam.”
Od ignoriranja učencev do dvomov v njihov potencial – skupina učiteljic je iskreno spregovorila o tem, kakšne so v resnici v službi.
Učiteljice in učitelji imajo težko in odgovorno delo. Poleg tega, da morajo biti v službi res ves čas pozorni in prisotni, imajo pomembno vlogo v življenju otrok in najstnikov. Sistemske spremembe v zadnjih desetletjih, predvsem z vidika dodatne birokracije, so tudi v Sloveniji močno spremenile njihovo delo, ki je zdaj še napornejše. Na Redditu se je skupina britanskih učiteljic odločila, da bo razkrila svoje majhne skrivnosti …
Niz zanimivih komentarjev je sprožilo vprašanje ene od uporabnic, ki je pozvala učiteljice k priznanju:
“Ne govorim o bistvenih stvareh, le o tistih drobnih. Na primer, meni gre na živce, ko učenci govorijo z mano, medtem ko sem dežurna. Prosim, ne prihajajte k meni samo zato, da bi klepetali. Ves dan sem preobremenjena, zato si želim med odmorom miru in tišine. Kakšna priznanja imate druge?”
Ena učiteljica je odgovorila: “Med kosilom in časom za pripravo ugasnem luči in zaprem vrata. Če tega ne storim, pride k meni sodelavka, začne govoriti in ne neha. Svojo mizo sem premaknila iz vidnega polja vrat, vendar vseeno včasih potrka, in sem jezna nase, da ji sploh odprem.”
Druga je dodala: “Pri meni je isto! Luči ugasnjene, vrata zaklenjena, jaz pa skrita in s slušalkami v ušesih. Če kdo potrka, morda slišim, morda ne. V vsakem primeru ne bom vstala, da bi odprla.”
Uničuje sanje učencev o tem, da bi bili spletni vplivneži
Tretja je zapisala: “Pisanje učnih priprav je nepotrebno in zamudno delo. Naredim jih le, ko se bliža opazovanje pouka. Diapozitive in gradiva imam že pripravljena; lekcije so jasno načrtovane. Vodstvo želi vse zapisano na enem mestu zato, da si olajša življenje. Nam pa je zaradi tega težje.”
Ena učiteljica je celo priznala, da uživa v tem, ko uničuje sanje učencev, ki si želijo postati spletne zvezde. Obenem je zapisala, da ima zelo rada, ko jo učenci prosijo za pomoč in jih ignorira. Tu ne misli na tiste učence, ki res potrebujejo pomoč, ampak na tiste, ki ne zmorejo ničesar storiti sami. Želi jih namreč naučiti samostojnosti. Naj se naučijo rešiti sami kakšen problem; tudi, če jim vzame več časa.
Nekdanja učiteljica je razkrila, da je bila navdušena, ko je učence zalotila pri nečednostih. Priznala je tudi, da je pogosto improvizirala pouk brez specifičnega načrta: “Ti dnevi so bili vedno najboljši za učenje in sodelovanje, kar me je le še bolj spodbujalo k improvizaciji. Vodstvo je mislilo, da sem inovativna, ko sem dodelila projekte, pri katerih so učenci vodili razred ali poučevali druge o določenih temah. Pravzaprav sem bila le lena, vendar je delovalo in učenci so se veliko naučili.”
Z učenci proti vodstvu šole
Druga učiteljica je zapisala: “Moji učenci so bili deležni nepoštenega ravnanja s strani vodstva. Naučila sem jih, kako se postaviti zase. Uspelo jim je, da so si pridobili potrebno spoštovanje. Vodstvo ni nikoli izvedelo, da sem za vsem skupaj stala jaz.”
Učiteljica, ki ji ni bilo všeč preživljati kosila z učenci, je dodala: “Učencem sem vedno pokazala, da sem počaščena, ko želijo kositi skupaj z mano. Ampak iskreno, ta čas potrebujem za sprostitev.”
Ena od uporabnic je priznala: “Učenci so med kosilom prihajali k meni po svoje nalepke za neko nagradno igro. Vedeli so, da morajo le priti, izbrati nalepko in oditi, ter da me pri tem ne smejo motiti. Ta čas potrebujem za mirno gledanje svojih YouTube videov.”
Preberite še: Pet nasvetov učiteljice, ki bodo staršem olajšali življenje