Švedi ukinjajo tablice v šolah: “Otroci ne znajo brati in pisati”
Na Švedskem so sprejeli odločitev, da se vrnejo k osnovam, kot so knjige in pisanje z roko.
Novo šolsko leto so na Švedskem začeli s poudarkom na tradicionalnih veščinah, kot so branje tiskanih knjig, tiho branje in pisanje z roko. Odločitev za vrnitev k tradicionalnim načinom učenja so sprejeli potem, ko sta tako stroka kot politika podvomila v digitalen pristop k učenju. Na Švedskem so namreč že v vrtcu vpeljevali učenje prek tabličnih računalnikov. Posledično so se soočili z upadom znanja osnovnih veščin.
Švedska ministrica za izobraževanje Lotta Edholm je bila od prevzema položaja pred enajstimi meseci ena največjih kritikov sistema, ki je vključeval veliko digitalnih tehnologij, poroča AP. “Švedski učenci potrebujejo več učbenikov. Fizične knjige so pomembne za učenje,” je dejala marca. Avgusta je naznanila, da želijo razveljaviti odločitev, ki je vpeljala obvezno uvedbo digitalnih naprav v vrtce. Z ministrstva so za AP sporočili, da bodo šli še korak dlje in ukinili digitalno učenje za otroke, mlajše od 6 let.
“Imamo jasne znanstvene dokaze, da digitalna orodja prej škodijo kot izboljšajo učenje učencev,” so v izjavi o državni strategiji digitalizacije v izobraževanju zapisali pri Karolinska Institute. “Verjamemo, da bi se morali osredotočiti na pridobivanje znanja prek tiskanih učbenikov in strokovnega znanja učiteljev, namesto na pridobivanje znanja iz prosto dostopnih digitalnih virov, katerih točnost ni bila preverjena.”
Zaradi hitrega sprejemanja digitalnih učnih orodij so zaskrbljeni tudi pri agenciji Združenih narodov za izobraževanje in kulturo. UNESCO je v avgusta objavljenem poročilu pozval k ustrezni rabi tehnologije v izobraževanju. V poročilu so pozvali države, naj pospešijo internetne povezave v šolah, hkrati pa opozorili, da tehnologija v izobraževanju ne sme nikoli nadomestiti pouka, ki ga vodijo učitelji, in kakovostnega izobraževanja za vse.