Nosečka

Večini žensk, ki poskušajo zanositi, primanjkuje bistvenih hranil

|
Avtor: B. P.
Nosečnica prehrana hranila
Pomembno je, da nosečnice ohranjajo zdravo uravnoteženo prehrano. Foto: Profimedia

Več kot 90 odstotkom žensk, ki so sodelovale v raziskavi, primanjkuje hranil, ključnih za zdrav razvoj ploda.

Več kot 90 % žensk, ki poskušajo zanositi, naj bi imelo mejne ali nizke ravni vitaminov, ki so bistveni za zdravo nosečnost. Raziskovalci pravijo, da se bo težava verjetno poslabšala, s tem, ko postajajo vegetarijanske diete bolj priljubljene.

Raziskava je zajela več kot 1.700 ženskah v Združenem kraljestvu, na Novi Zelandiji in v Singapurju, ki so načrtovale nosečnost. Testi so pokazali, da večini primanjkuje hranil, ki jih v obilju najdemo v mesu in mlečnih izdelkih. Mnoga od teh hranil so ključna za zdrav razvoj ploda, piše The Guardian.

Presenečeni smo bili, kako pogosta je nizka ali mejna raven teh mikrohranil,” je dejal prof. Keith Godfrey, epidemiolog in vodilni avtor študije na Univerzi v Southamptonu. “Posamezniki, razen če imajo resnično visokokakovostno prehrano, morajo morda razmisliti o jemanju prehranskega dodatka.

V mednarodno klinično študijo Nipper so vključili ženske, stare od 18 do 38 let. Raziskovalce je zanimalo, ali kombinacije hranil in probiotikov pred in med nosečnostjo lahko izboljšajo zdravje mater in njihovih otrok.

Devet od desetih žensk imelo mejne ali nizke ravni

Zdravniki so merili ravni vitalnih hranil v krvi žensk ob začetku študije in jih nato naključno razdelili v skupine. Dali so jim standardni vitaminski dodatek za nosečnice, ki vsebuje folno kislino, beta-karoten, železo, kalcij in jod, ali izboljšano različico z dodatnim riboflavinom, vitamini B6, B12 in D, probiotiki, cinkom in sladkorjem, imenovanim mio-inozitol.

Pred zanositvijo je devet od desetih žensk imelo mejne ali nizke ravni folata, riboflavina, vitamina B12 ali vitamina D, medtem ko so pri veliko sodelujočih zabeležili znake pomanjkanja vitamina B6 v pozni nosečnosti, je razvidno iz poročila v reviji Plos Medicine. Kot pričakovano, so dodatki izboljšali ravni vitaminov pri ženskah, vendar ne vedno do zadostnih ravni.

Potrebnega je še več dela, da bomo identificirali idealne količine, vendar so količine, ki smo jih dali in jih lahko kupite brez recepta v lekarni, zagotovo zadostovale za znatno zmanjšanje pojavnosti pomanjkljivosti,” je dejal Godfrey.

Ženskam, ki načrtujejo nosečnost, se priporoča jemanje folne kisline in vitamina D. Wayne Cutfield, soavtor študije in profesor pediatrične endokrinologije na Univerzi v Aucklandu, je dejal, da bi morale bodoče matere prejemati tudi multivitamine, ki so na voljo brez recepta.

jemanje dodatkov v nosečnosti
Ženskam, ki načrtujejo nosečnost, priporočajo jemanje folne kisline in vitamina D. Foto: Profimedia

Opozorili na konflikt interesa

Čeprav je bila študija širše pozdravljena s strani raziskovalcev, so nekateri opozorili, da so Godfrey, Cutfield in drugi prejeli subvencije od podjetja Nestlé in so so-izumitelji patentnih prijav, povezanih z izboljšanim dodatkom. Godfrey je dejal, da avtorji nimajo finančnega interesa v patentih in da sta analiza ter članek nastala neodvisno od podjetja.

Duane Mellor, registrirani dietetik in višji predavatelj na Medicinski šoli Aston, kljub temu opozarja: “Konflikt interesa sega onkraj raziskave in članka,” je dejal. “Lahko se nanaša na to, kako se znanost komunicira po objavi.

Ugotovitev študije je skrb vzbujajoča

Prof. Asma Khalil, podpredsednica Kraljevega kolidža porodničarjev in ginekologov (RCOG), je dejala, da je ugotovitev študije, da ima 90 % žensk mejne ali nizke ravni nekaterih vitaminov, skrb vzbujajoča. “To poudarja kritično potrebo po jemanju dodatkov pred spočetjem in med nosečnostjo, v količinah, ki jih je mogoče kupiti brez recepta,” je dejala.

Povedala je, da RCOG svetuje, da vse ženske in nosečnice ohranjajo zdravo uravnoteženo prehrano in se prepričajo, da jemljejo folno kislino in vitamine D.

Prof. Judith Stephenson iz UCL je dejala: “Velika prednost je, da gre za randomizirano klinično preskušanje dodatkov pred nosečnostjo. Študija Nipper ne ponuja vseh odgovorov, vendar če bi se pripravljala na nosečnost danes, bi poskušala uživati ​​hrano z visoko vsebnostjo hranil, jemala bi dopolnila brez recepta in preverila, ali potrebujem večjo količino folne kisline, na primer, če imam diabetes ali prekomerno težo.

Godfrey je dejal, da se lahko težava poslabša, ko se družba usmerja v bolj rastlinske diete, ki lahko vsebujejo manj vitamina B12 in D. Dodal je, da bo treba razmisliti o tem, kako še bolj obogatiti hrano. “In prav tako se bomo morali spopasti z gojenjem rastlinske hrane z večjimi vsebnostmi teh mikrohranil,” je dodal. 

Imena za punčke
Imena za fantke

Povezani članki

Zadnji dodani članki