Najstniki

Zakaj bi morali najstnike spodbujati k igri

|
Avtor: Mama.Over.Net
Foto: Profimedia
Foto: Profimedia

Preko igre lahko najstniki odkrijejo svojo identiteto, strast in interese, obenem pa igra varuje njihovo duševno zdravje.

Medtem ko se starši zavedajo pomena igre za mlajše otroke, se to zavedanje nekoliko izgubi, ko govorimo o najstnikih. S tem ko otrok raste, se spreminja tudi način, na katerega se igra. Ne glede na to igra prinaša koristi ne le najstnikom, tudi odraslim.

Raziskovalka in profesorica na univerzi v Chicagu dr. Hilary Conklin je za portal Parents.com dejala, da je igra najstnikov drugačna od igre mlajših otrok. Conklinova pravi, da gre za dejavnosti, ki si jih sami izberemo in jo sami vodimo. Ko govorimo o najstnikih, igra pogosto vključuje določene kreativne ali domišljijske elemente.

Različne oblike igre

Najstniški možgani rastejo in se hitro spreminjajo, poudarja dr. Ken Ginsburg, ustanovitelj Centra za komunikacijo med starši in najstniki ter avtor knjige Congrats – You’re Having a Teen! (Čestitam – imeli boste najstnika!, op. p.). Osnovno vprašanje najstniškega obdobja je “kdo sem jaz?“. Najstnik išče odgovore tudi na vprašanja, ali je normalen in kam sodi. Zaradi razvoja možganov in samoizpraševanja je igra ključno orodje v času odraščanja.

Medtem ko se najstniki ne igrajo več z lutkami ali drugimi igračami, obstajajo še vedno določeni elementi igre iz mlajšega obdobja življenja, ki si jih najstniki želijo. Conklinova kot primer navaja pustne kostume in številne videoigrice ali namizne igre, v katerih igrajo različne vloge.

Igra v najstniškem obdobju je lahko v obliki ekipnih ali rekreativnih športov, drugih športnih dejavnosti, rolkanja, gorskega kolesarjenja, plezanja po drevesih, videoiger, ustvarjanja spletnih strani ali videov, ročnih spretnosti, ustvarjanja receptov, plesa in še bi lahko naštevali.

Dr. Ginsburg poudarja, da imajo najstniki koristi od organiziranih dejavnosti, ki jih vodijo odrasli, poleg tega pa potrebujejo tudi prosti čas, ki ga zapolnijo s temami, ki jih želijo raziskovati. “Če sodelujejo samo v dejavnostih, ki jih vodijo odrasli, naj si bo to v šoli, na igrišču ali pri dejavnosti, lahko izgubijo možnost, da bi ugotovili, kakšen je lahko njihov prispevek svetu,” pravi Ginsburg. Prek dejavnosti, ki jih vodijo odrasli, lahko najstniki spoznavajo, kje so meje in kako jih postaviti.

Koristi igre za najstnike

Najstniško obdobje je priložnost, da ljudje ugotovijo, kdo so, kje so priložnosti za osebni razvoj, pravi dr. Ginsburg. Igrivost in kreativnost sta enako pomembna kot v otroštvu tudi v najstniških letih in odrasli dobi. Igra daje možnost ljudem, da storijo napake, jih odpravijo in se naučijo, kako bolje postopati prihodnjič. S pomočjo domišljije iščemo rešitve, kar prinaša velike koristi, poudarja Ginsburg.

Igra prinaša koristi tudi za duševno zdravje. V članku, objavljenem v American Journal of Play leta 2011, so ocenili vpliv upada igranja na porast duševnih težav pri najstniki. Z upadom časa, ki so ga namenili igre, so naraščali primeri depresije, anksioznosti, samomorilnosti, narcisizma in občutka nemoči.

Raziskava je pokazala, da s pomočjo igre najstniki razvijajo svoje interese in sposobnosti, se naučijo sprejemati odločitve, reševati probleme, samonadzora in sledenja pravilom. Poleg tega se naučijo nadzorovati čustva, sklepati prijateljstva in uživati.

Dr. Conklin opaža, da najstniki včasih potrebujejo “dovoljenje”, da so spet igrivi. Starši morajo biti odprti za takšne trenutke in se jim pridružiti. Ker se ideja igre od najstnika do najstnika razlikuje, je to odlična priložnost za preizkušanje in odkrivanje novih stvari.

Imena za punčke
Imena za fantke

Povezani članki

Zadnji dodani članki