Izjave, ki takoj vzbudijo pozornost učiteljev
Nekatere stvari, ki starše skrbijo, še posebej vzbudijo pozornost učiteljev. Kako pomagati v takih primerih?
Individualni pogovor z otrokovim učiteljem je ključnega pomena, da izveste, kako vaš otrok napreduje v šoli. Sestanek je tudi dobra priložnost za učitelje, da s starši naslovijo kakršnekoli skrbi, ki jih imajo glede otroka.
38-letna Danielle Lyon je devet let poučevala angleščino. Poučevala je vse starosti, od osnovnošolcev pa do odraslih, zdaj pa dela za spletno podjetje, ki se ukvarja z inštrukcijami, GoStudent. Lyon je tako delila nekaj preprostih povedi, ki jih uporabljajo starši in ki vzbudijo pozornost učiteljev.
“Moj otrok nima samozavesti”
Če starš meni, da je njegov otrok sramežljiv in nezaupljiv, je to lahko posledica več razlogov, zato je pomembno, da težavi pridejo do dna. “Prav to pomanjkanje samozavesti je lahko posledica otrokovega nerazumevanja snovi v razredu, ker je preveč sramežljiv, da bi sodeloval,” je povedala Lyon. Prav tako je možno, da je na otrokovo samozavest vplival pretekli incident v šoli.
Kako lahko pomagate?
Pogovorite se z otrokom in ugotovite, kaj ima v šoli najraje in se o tem pogovorite z učiteljem. Preverite pri učitelju, kako se otrok razume z vrstniki. Otrok naj sodeluje v dejavnostih, ki krepijo samozavest, kot je karate ali obisk adrenalinskih parkov. Spodbujajte ga pri tem, v čemer je dober. Če ima težave samo z enim predmetom, razmislite o najemu inštruktorja. Včasih pomaga, da ima otrok neko vlogo. Morda bi lahko bil v šoli zadolžen za delitev obvestil ali pa bi pomagal sošolcem, ki imajo težave pri učenju.
“Moj otrok je zelo napreden”
“Starši to rečejo, kadar jim otrok oznani, da mu je v šoli dolgčas. Morda opravlja naloge hitreje in so naloge zanj lažje,” je razložila Lyon. Dodala je, da gre včasih res za nadarjene otroke, včasih pa je otrok le len.
Kako lahko pomagate?
Poskrbite, da vam učitelj pojasni, na kakšni ravni je vaš otrok. Če je otroku zaradi prelahkega dela res dolgčas, lahko učitelj zanj pripravi zahtevnejše naloge. Z učiteljem se pogovorite, kako otroka doma najboljše spodbujati. Več domačih nalog namreč ni vedno najboljša rešitev. Podpiranje njihovih sposobnosti in nadarjenosti na druge načine je lahko tudi odličen način spodbujanja.
“Moj otrok se raje sam igra”
Starše to pogosto skrbi, a ni razloga za skrb. “Ko starši to omenijo učitelju, to pogosto pomeni, da jih skrbi, da se njihov otrok ne povezuje in druži dovolj s svojimi vrstniki. V resnici ni nič narobe s tem, da so bolj introvertirano naravnani in ti otroci pogosto razvijejo visoko raven ustvarjalnosti in domišljije,” je pojasnila Lyon. “Vendar se bodo morali v kasnejšem življenju navaditi na delo z drugimi.“
Kako lahko pomagate?
Poskusite najti dejavnosti, ki bodo otroka zanimale in spodbujale druženje, kot so športni klubi in skavti. Otroci se pogosto učijo socialnih veščin z opazovanjem drugih, zato mu pokažite, da je tudi druženje zabavno. Načrtujte dneve igre, kjer se bo otrok po šoli igral in družil s svoji sošolci.
“Moj otrok ne govori o šoli”
Če otrok ne govori o šoli, starše pogosto skrbi, da ne uživa in da mu snov ne gre dobro od rok. “Pogosto je to v resnici povezano s spominom, saj si otroci včasih težko zapomnijo, kaj so tisti dan počeli. Če pa je otrok starejši, pa mu mogoče ne odgovarja, da ga takoj zaslišujete,” je dejala Lyon.
Kako lahko pomagate?
Poskusite postavljati bolj odprta vprašanja, saj boste tako spodbudili otroka, da pove več. Ne sprašujte ga o šoli takoj, ko stopi skozi vrata. Še posebej najstniki potrebujejo nekaj časa, da se sprostijo. Določite čas v dnevu, ki je namenjen odkritemu pogovoru z otrokom. Dovolite jim, da govorijo o tem, kar jih zanima. Če jih boste poslušali in se bodo počutili prijetno, bodo morda bolj začeli govoriti o svojem dnevu.